Mesebeli süti

Ezt a receptet megint Szilvi honlapjáról néztem, és természetesen kicsit most is átalakítottam. Mindig abból kell gazdálkodni, ami otthon van, és mivel mi vegánok vagyunk az állati eredetű összetevőket is kicseréltem. A nevét onnan kapta, hogy olyan mesebeli színe lett. Rózsaszín és lila.

Hozzávalók:
40 dkg teljes kiőrlésű tönköly/barna liszt
10 dkg fehér liszt
20 dkg nádcukor-1-2 ek. sztívia (attól függően, hogy milyen édes)
3 ek. lenmagliszt
100 ml kókuszolaj - elhagyható
300 ml szójakefir/ növényi tejszín
1 csomag sütőpor
40-50 dkg gyümölcs - ribizli

                                                     2 csomag epres puding
                                                     0,5 l növényi tej

Elkészítés:
A kétféle lisztet, a sztíviát és a sütőport összekeverjük. Ehhez hozzáadjuk a szójakefirt, olajat, jól összedolgozzuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, rárakjuk a gyümölcsöt (lehet bőségesen) és előmelegített sütőben 30 percig sütjük közepes lángon (vagy tűpróbáig). A legjobb friss idénygyümölcsöt használni (ribizli, meggy), de lehet konzervből is. Nekem sajnos nem volt idény gyümölcsöm, de a fagyasztóba volt még fagyasztott ribizliturmix. Ezért azt belekevertem a tésztába, így a tetejére is szerettem volna valamit rakni, innen jött a a puding ötlet. Két pudingot fél liter tejjel főztem meg, így egy sűrűbb, könnyebben kenhető krémet kaptam és ezt kentem a tetejére.